AUTOGÉN TRÉNING INDUL

Mostanában gyakran érzi, hogy

  • feszült, szorong, fáradékony   
  • kedvetlen, ingerlékeny
  • reggel fáradtan ébred, kialvatlan   
  • nehéz a koncentrálás, figyelme könnyen elkalandozik
  • szokatlanul gyakran megbetegszik?

A fenti tüneteket a túlterheltség, a negatív stressz is okozhatja. Ez ellen mindenképp tennünk kell, mielőtt immunrendszerünket károsítja, esetleg súlyos betegségek kialakulását okozza.  

Túl azon, hogy minden nap legalább fél órát töltünk lehetőleg aktív mozgással a friss levegőn, egészségesen táplálkozunk és eleget pihenünk, sokat segíthet egy jól megválasztott kiegészítő terápia is.

Az egyik legismertebb és bizonyítottan rendkívül hatékony relaxációs módszer az autogén tréning.

Az autogén tréning – mint azt a neve is mutatja – magától működő, azaz a saját belső erőforrásaink segítségével szabályozzuk testi és lelki működéseinket. Izmaink ellazításával nem csak belső szerveink működését tudjuk befolyásolni, de érzelmi állapotunkat is kontrollálni tudjuk. Az autogén tréning segítségével hosszú távon tudjuk oldani a feszültséget, ellenállóbbakká válhatunk a stresszel szemben. Nyugodt, ellazult állapotban a problémáinkra is könnyebben találunk megoldást.  

A képzett szakember által nyújtott tanítás és elegendő gyakorlás után bármikor, bárhol tudjuk alkalmazni. Mostanság, amikor a mindennapos gondjainkat még a vírus okozta bezártság is terhelheti, kifejezetten hasznos lehet, ha megtanuljuk ezt a remek módszert. Nem nehéz elsajátítani, de megtanulásához mindenképp célszerű képzett szakember segítségét igénybe venni. Egy hibásan megtanult gyakorlatot nehéz kijavítani, előfordulhat, hogy még több gondot okozunk magunknak az önálló próbálkozással, mint amennyivel eredetileg küzdöttünk.

Lelki válság, átmeneti krízishelyzet esetén a relaxációs technika elsajátítása után lehetőséget kaphat arra is, hogy képek, szimbólumok segítségével próbáljon választ keresni  kérdéseire. A relaxált állapotban előhívott emlékképek, vagy éppen a tudattalanunkból feltörő belső képek segítenek önmagunkat jobban megérteni, a válságból kivezető utat megtalálni.

Ha szeretne többet megtudni arról, hogy milyen módon teheti jobbá  életét, hatékonyabbá pihenését, látogasson el a Lélekben Otthon Alapítványhoz és győződjön meg e relaxációs technika hatékonyságáról személyesen.

Nem ajánlott az autogén tréning azoknak, akik súlyos érzelmi vagy mentális zavaroktól szenvednek, vérnyomás-problémákkal vagy más komoly betegséggel küzdenek. Nekik mindenképp szakorvossal szükséges konzultálniuk.

Ajánlott azoknak, akinek fontos, hogy

  • stressztűrő képességét javítsa
  • szorongástól mentesen tudjon élni, ezáltal
  • életminőségét javítani
  • hatékonyabban tudjon koncentrálni
  • könnyebben tanulni
  • jobban megismerje önmagát

Elsajátítható kis csoportban vagy egyénileg. Amennyiben az utóbbit választja, természetesen csak önre összpontosul a figyelem, kizárólag az ön kérdéseire keressük a választ, a saját tempójában haladhat. Ha mégis a csoportos foglalkozásokat választaná, annak az az előnye, hogy hasonló problémákkal küzdő emberek közösségében egymás tapasztalatait megvitatva, kiegészítve juthatnak előbbre a tagok a tudás elsajátításában, a problémáik megoldásában és az önmegismerésben. Mindkét lehetőség hatékonysága az ön aktivitásának függvénye.

Jelentkezés és további információt  Fónagy Judit csoportvezetőnél a  fonagy.judit@lelekbenotthon.hu  e-mail címen kérhet.

Szóljon hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.

A megjelent cikkek és hozzászólások a szerzők szellemi tulajdonát képezik, sokszorosításuk vagy bármilyen felhasználásuk kizárólag írásbeli engedéllyel lehetséges. Minden cikk és hozzászólás tartalma kizárólag a szerzők magánvéleménye, mely független A Lélekben Otthon szerkesztőségének véleményétől.

A portál készítője és karbantartója: Wired Studio